
УСЛУГИ
В Център за детско развитие „Фидучеа“ се предлагат разнообразни терапевтични дейности, които покриват ключови аспекти от цялостното детско развитие.
Практиките ни са индивидуализирани и се основават на интегрирането на различни доказано ефективни методи.
Психолог за деца
Психологическите сесии са насочени към развиване на когнитивните способности на децата, подобряване на уменията за самостоятелност, развиване на емоционалната интелигентност, социалните и комуникативни умения. Подходящи са за деца от аутистичния спектър, ADHD, нарушения в невро-психичното развитие, при поведенчески особености, затруднения в цялостното психо-социално развитие и функциониране, емоционални трудности, тревожност, ниска самооценка и липса на увереност, нарушен сън, стрес, преживяна травма, кризисни ситуации, сиблингови конфликти, трудности в адаптацията в детската градина или училище.


Логопед за деца
Логопедичната работа включва целенасочени занимания, които подпомагат развитието на речта, езика и комуникацията. По време на сесиите с логопед се работи върху обогатяване на пасивен и развитие на активен речник, подобряване на артикулацията, стимулиране на комуникативните умения, развитие на гнозисните способности и праксисните умения. Подходящи са при забавено езиково-говорно развитие, неправилно произношение на звукове, ограничен речников запас, затруднения в разбирането на езика, заекване, фонологични нарушения, комуникативни затруднения, свързани с аутизъм, ADHD, трудности при четене и писане.
Двигателна активност
Сесиите по Двигателна активност подпомагат както моторното, така и когнитивното и социално развитие на детето. Включват се двигателни упражнения и разнообразни игри, които насърчават уменията за общуване, планиране, справяне и намиране на решения, и развиват моторните способности на децата като сила, баланс, координация, бързина, гъвкавост, издръжливост, сръчност и други. Движението подпомага концентрацията, превключваемостта на вниманието и паметта, ориентацията в пространството и организацията на поведението, Подходящи са при деца със затруднения в развитието на грубата моторика, нарушения в координацията и планирането на движения – диспраксия, емоционални, социални и поведенчески трудности, подготовка за адаптация към детска градина или училище, нисък мускулен тонус, ограничени двигателни интереси.

Логопедично и психологическо обследване
Наблюдение и отчитане на спецификите в уменията и възможностите на детето и планиране на подходящ план за терапевтична работа.

Групи за развиване на социални и комуникативни умения
Груповите сесии имат за цел да подпомогнат децата в уменията им за общуване и игра с връстници. Чрез разнообразни общи дейности и игрови занимания децата се учат, изразяват и свързват помежду си и развиват важни качества като емпатия, споделяне, решаване на конфликти, редуване, изчакване и други. Подходящи са при деца, които имат затруднения в социалното общуване, адаптационни трудности в детската градина или училище, нарушения в когнитивното развитие, липса на увереност, тревожност и други.


Развитие на праксисни умения и умения за самообслужване
Тези занимания са специфично насочени с цел подпомагане на детето в развитието и овладяването на уменията за самообслужване, необходими за ежедневното функциониране. Основата за тях поставяме чрез развиване на праксисните умения, свързани с планиране, организиране и изпълнение на целенасочени действия.
Арт терапевтични занимания

Артерапевтичните занимания подпомагат децата в развитието на въображението, стимулират когнитивните способности, дават им възможност да изразяват това, което им е трудно да назоват вербално, и да се справят с трудни за тях емоции и вътрешни конфликти. Също така намаляват стреса и тревожността, като помагат за успокояване на нервната система, подкрепят емоционалната регулация, подобряват фината моторика, концентрацията на вниманието, двигателното планиране и координацията, развиват уменията за имитация и подобряват увереността.
Сензорно-интегративн дейности

Нашите сензорно-интегративни занимания са насочени к ъм подобряване на начина, по който детето възприема, обработва и реагира на информацията от своите сетива. Предоставяме разнообразна сензорна стимулация, която обхваща тактилната, слуховата и зрителната система – три ключови области за успешното ежедневие и ученето. Сензорно-интегративните занимания са особено подходящи за деца с аутизъм, ADHD, сензорни особености, тревожност или забавено развитие.
Онлайн консултиране за проследяванена терапията

Предлагаме онлайн формат на психологическото и логопедично проследяване на резултатите от терапията и актуализирането й с цел предоставяне на по-голямо удобство в комуникацията между терапевтите и родителите.
